Nordens førende samarbejdspartner inden for rekruttering, interne konsulenter og Regulatory Services

Hos Pharmarelations kender de deres kunders behov og udfordringer. Det gør de, fordi alle medarbejderne i Pharmarelations selv har erfaring på ledelsesniveau inden for life science.

Pharmarelations er en nordisk virksomhed med hovedkontor i Sverige. Virksomheden har siden 1997 udelukkende beskæftiget sig med rekruttering og udlejning af konsulenter til den nordiske life science-industri. 

For et par år siden byggede Pharmarelations videre på forretningen ved at tilbyde sine kunder konsulentydelser indenfor Regulatory Affairs, Quality Assurance og Pharmacovigilance. Her stiller Pharmarelations erfarne konsulenter til rådighed for danske life science-virksomheder på timebasis.

Specialister inden for life science

Ifølge Kim Raabymagle, der er Country Manager i Danmark, er en af Pharmarelations’ styrker, at de er et bureau, der har valgt at lægge alle deres kræfter og ressourcer inden for life science:

Pharmarelations opererer udelukkende inden for life science i Norden. Vi er specialister inden for alle områder inden for life science. Det betyder, at lige meget om man som virksomhed har brug for ekspertise inden for Pharma, Medtech, Biotech eller Animal Health, så kan man være sikker på, at vi kan yde service inden for området.

Et andet område af Pharmarelations’ DNA, der gør dem relevante som samarbejdspartner er, at virksomheden udelukkende er bygget op omkring ansatte, der selv har en baggrund inden for netop life science-branchen:

Én af de ting, der gør vores virksomhed særligt relevant for den danske life science-branche, er, at alle ansatte har en fortid som ledere inden for life science. Det skaber en stor tryghed og sikkerhed for vores kunder, at vi har erfaring og har siddet hands-on med nogle af de samme opgaver og udfordringer, som de kommer til os med. Det gør os i høj grad i stand til at afkode kundens reelle behov, fordi vi alle kommer med erfaring fra ledelsesniveau, fortæller Kim Raabymagle.

Dertil skal det tilføjes, at mange af Pharmarelations’ ansatte har siddet som specialister inden for en bred vifte af områder, inden de gik videre til ledelsesniveau. Som virksomhed kan man altså forvente et team, der har haft fingrene helt inde i maskineriet. Det er nemlig deres klare filosofi, at de kun tager folk ind, der har indgående kendskab til og erfaring fra branchen.

Tre kerneydelser

Hos Pharmarelations arbejder de primært inden for tre kerneområder: rekruttering, udlejning af konsulenter og in-house RA, QA og PV.

Det første kerneområde, rekruttering, fungerer ofte på den måde, at en virksomhed indleder en dialog med Pharmarelations med udgangspunkt i at finde ekspertise til at finde den rette kandidat til en given stilling. Herfra starter Pharmarelations en grundig proces for at finde frem til den helt rigtige kandidat til stillingen. 

Det andet kerneområde består i at assistere life science-virksomheder med bemanding. Dvs. at Pharmarelations lejer medarbejdere ud på konsulentbasis. Det kan være relevant for en virksomhed, der skal i gang med et projekt, som de ikke har de interne ressourcer til at gennemføre, men omvendt heller ikke har de ressourcer, det kræver at tilknytte en medarbejder i en fast stilling. Kim Raabymagle har her et uddybende eksempel på, hvordan sådan en udfordring kunne se ud, og hvordan den kan løses:

Det kunne være en kunde, der henvender sig til os, fordi de skal lancere et nyt produkt inden for et område, de ikke selv har stor ekspertise i inden for salg. Derfor vil de gerne leje tre sælgere og en medicinsk rådgiver hos os i et år i forbindelse med lanceringen. Derefter vil de tage stilling til, om hele holdet skal forlænges, om man blot har brug for et par stykker, eller om konsulenterne har gjort deres job så godt, at der ikke er mere at komme efter, lyder det uddybende fra Kim Raabymagle, før han fortsætter:

Det giver kunden en høj grad af fleksibilitet og rutine, der bl.a. også giver virksomheden et råderum i forhold til deres headcount konto på budgettet i indeværende år. Det er en stor fordel at få en medarbejder på ”prøve” i et år, hvor man kan måle, hvordan de præsterer, og om de passer ind i virksomhedskulturen. 

Farmaceuter på timebasis

Den tredje kerneydelse som Pharmarelations tilbyder, er en in-house-afdeling, der primært består af farmaceuter med erfaring inden for bl.a. regulatory affairs, quality assurance og pharmacovigilance. Hos Pharmarelations oplever de, at de samme kunder, som benytter sig af rekruttering og freelance konsulenter, også har behov for farmaceuter med stor erfaring:

Vi tilbyder en service bestående af dygtige og erfarne farmaceuter, som vi stiller til rådighed for vores kunder helt ned på timebasis. Vores farmaceuter arbejder primært her fra kontoret, men kan sagtens være tilgængelige på kundens kontor et par gange om ugen. For os handler det igen om at tilbyde vores kunder fleksible løsninger, hvor vi kan hjælpe med alt fra fuldtidsmedarbejdere, konsulenter og så farmaceuter helt ned til få timer om ugen. Det sikrer vores kunder kvalificeret arbejdskraft, der møder deres specifikke behov, lyder det afslutningsvis fra Kim Raabymagle.

Del dette indlæg
Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Scroll til toppen

Tilmeld Branche Indsigts nyhedsbrev